26.10.08

Vilopuls

Idag var frun hemma på permiss igen och det var igen riktigt gott att bara få sitta och prata i soffan. Edvin, stor grabben, var hos en kompis på dagen så Agnes och Valter härjade fritt med mamma de första timmarna och man märker vilket ansvar han tar egentligen. När han kom hem blev det genast lugnare, han hjälpte Agnes direkt när det var något och sa åt Valter när han blev för skrikig. Han är en otrolig storebror och vi såg honom med nya ögon faktiskt.
När det var dags för frun att åka in till sjukhuset igen så pussade vi alla henne och vinkade av när sjuktransporten åkte iväg. Jag och Agnes stod kvar på farstun och tittade efter mamma och jag undrar vad som snurrar runt inne i hennes tankar sådär. Dom tar det bra att mamma är borta men visst har dom frågor och jag märker att dom inte mår som dom brukar.

Sen måste jag berätta att när frun vaknade så var hennes puls nere på 88 slag i minuten, det lägsta sedan hon insjuknade. Det tyder på att nerverna som styr hjärtfrekvensen börjar läka. UNDERBART.

2 kommentarer:

Mammablomman sa...

Fantastiskt roligt att höra att det går framåt, att mamma får komma hem emellanåt. Hur barnen aggerar i situationen.
Ni är fortfarande hjältar, alla individer är hjältar i sin roll och på sitt sätt i denna situationen. Jag beundar er! kram

Anonym sa...

å..hoppas att hon får komma hem snart till er för gott. Varje litet framsteg är ju ett steg hemmåt!
otroligt att ni orkar, men vad har man för val det handlar ju om ens familj. otroliga är ni hur som helst många stärkande kramar till er alla från Alice med familj.