27.10.08

Just idag är jag stark

För en tid sen läste jag ett inlägg i en annan blogg och det var en video med en grabb som opererades för tredje gången när han var lika gammal som Agnes var vid hennes tredje operation. I videon spelas en riktigt bra låt och jag har gått och nynnat på den sedan jag såg filmen och just idag så känns den så passande i mitt liv. Den heter "just idag är jag stark" och sjöngs av Kenta. Varför känner jag så? Jo...
Imorse så lät barnen mej sova och storebror fixade lite målning upptäckte jag senare, sen hade dom smitit över till Farmor och ätit frukost så när jag vaknade så satt dom i sandlådan och lekte alla tre (tur att vi bor på landet långt från bilvägen). Sen kom det massor av goda besked som jag väntat länge på och även känslan att jag äntligen ska få åtgärda min fotled som har traslat så länge gjorde mej stark. Sen åkte jag in till frun och där var allt på topp. Hon var glad och pigg och knappt ont i sina fötter så vi gick en liten promenad och pratade vardagsbestyr. Så summa kardemumma är att idag är jag stark och känner mej vid riktigt gott mod.

2 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Åhh vad skönt!! Ni förtjänar verkligen medvind nu.
Jag håller verkligen tummarna för att ni snart ska få vara hemma allihop igen!!! / Kram

Paula sa...

haha! ja, pappa berättade att han suttit uppe å ätit frukost när det kom tre små troll i pjamas och gummistövlar som va sugna på frukost! vilka små hjältar ni har! han är vekligen en storebror lilla edde! hans och agnes relation påminner mej lite om en annan storebror och hans envisa och bortskämda lillasyster som jag känner :o) men det va lääänge sen!