19.10.08

sova

Idag åkte jag in till frun medans faster Pernilla tog hand om barnen. Så i lugn och ro gick vi till kyrkan och var med där en timme innan frun bliv för trött och sen åkte vi tillbaka till sjukhuset och åt lunch. Sen kom dagens höjdpunkt. Efter maten skulle hon vila och eftersom barnen inte var med och sjukgymnasten hade helgledigt så passade jag jag på att krypa upp brevid gumman och där slocknade vi totalt. Hur skönt som helst, få ligga där med gumman på axeln och bara sova....
sen att hon tyckte det var hyfsat obekvämt att ligga på en hård arm var en annan femma.
Vid 4 åkte jag hem till knoddarna och kollade på Alvin och gänget med dom. Det riktigt ryckte i Valter när dom sjöng loss och han var bra sugen på att kasta sig ut på dansgolvet.
Nu sover alla och jag ska för en gångs skull bara slappa i kväll för imorgon börjar vecka 7 som hemmapappa och den börjar med tandläkarbesök för Agnes.

3 kommentarer:

Mammablomman sa...

Åh...så fantastiskt för er båda att få känna varandras närhet i denna situationen. Jag önskar er fler av dessa stunder, det behöver ni. Jag blir blöt i ögat, varm o lycklig i hjärtat när jag läser detta inlägg. Kram

Anonym sa...

Hejsan och TACK för i helgen!!!
Vad härligt att ni hade en mysig dag!! Det var just vad jag önskade er!! Vi hade en superdag också, skattjakt bland "fynden", höstsol och kojlek med bullfika. Era barn är fantastiska!! Lycka till i veckan.
Kram faster Pilla

Anonym sa...

Tyvärr har jag inte skrivit i min gbs-blogg på länge, men jag är glad åt att människor fortfarande hittar till den, och uppskattar att den finns.

alla goda tankar till din fru. en lång resa, som känns som den aldrig tar slut. men det gör den, och jag hoppas att det går snabbt tillbaka till vardagen för henne.

ni är starka båda två.