21.10.08

Gotlänningen

Igår hade Agnes en massa konstiga ljud för sig, hon gick runt och mummlade ramsor hela tiden. Och inte nog med det, hon gjorde det på gotländska också. Kanske inte på flytande men med en "schvung" i orden. Hon måste ha hört något på tv.
En sak till som hon gjorde och som verkligen värmde mitt hjärta var när hon skulle sova.
Jag gjorde iordning henne och la hon i sängen, sjöng en vaggvisa och sen "Gud som haver". Efter det brukar jag säga gonatt och hon säger "natt natt" sen vänder hon sig på sidan och somnar direkt men igår så sa hon inte natt natt utan bara klappade på bröstet sitt och sen pekade på mig (tecknen för: älskar dig) innan hon somnade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var ska det bli av detta lilla únderbara barn!! Hon har verkligen fångat fasters hjärta!!
Det säjs att det är något speciellt med "hjärt-barn". Det kan man verkligen se hos Agnes!!
Massor med kramar från faster Pilla

Anonym sa...

OJ, vad gulligt! Barn är fantastiska, blir så rörd att jag börjar gråta. Tänkte att jag skulle förska lära Max lite tecken, ska visst vara bra för utvecklingen förutom att det är otroligt sött när små barn tecknar. Hör av mig så får du lära mig hur man gör. 1000 kramar kusin Linda