29.10.08

Politik???

Jag kan säga att jag är lika insatt i politik som jag var i bloggar när jag började skriva min; alltså inget. Men trot eller ej så lyssnade jag på en debatt(ja, jag vet ana att du inte tycker det är nåt att skryta om men i alla fall) på P1 ikväll när jag åkte hem från frun. Det var Birger Slaug(?), det gamle avdankade språkröret i miljöpartiet som diskuterade finanskrisen(åh, jag somnar nästan av att bara skriva om det här) med en liten ettrig liberal. Trot eller ej så vart jag fascinerad över att man som politiker kan ha så sunda åsikter. Nu är ju han kanske inte så aktiv i riksdagen längre men nog borde det finnas några aktiva på riksdagsnivå som har kontakt med honom och blir inspirerade. Vad han snackade om orkar jag inte återge men i stora drag så var det att det gör oss gott det här som händer och att vi alla behöver stanna upp och fundera på vad som egentligen gör oss glada i längden, materiella ting eller kvalitets tid?
Han fullständigt slog undan benen på den andra killen.

Inga kommentarer: