9.1.09

Växtvärk

Är det något jag kommer ihåg sen jag var liten så är det vilken växtvärk jag hade. Om det beror på att jag är större än snittet eller inte vet jag inte men jag hade det ofta. Nu när grabbarna börjar komma upp sig så märker man att dom har ärvt min benstomme och kommer växa om mamman inom tio år. Inatt var det Valter tur. Han brukar inte bry sig om smärta och har en enorm smärttröskel. Hålla fingret i eld så det blir svart kommernterar han bara med ett viskande "ahhh" och gnuggar handen lite, då ett år gammal.
Men vad det gäller växtvärk är det något annat. Det var tandagnissel, skrik och massor av springande inatt. Efter medicin och en timmes vyssande så lugnade han ner sig och somnade.
Det jobbiga för mej är att av erfarenhet så förstår jag att nästa natt kommer bli likadan.

Inga kommentarer: