20.1.09

Tisdag = Jobb

Kl är fem och jag rullar in på gården efter att ha hämtat grabbarna på dagis (jag har börjat jobba tisdag och torsdag). Tutar då jag ser frun i köksfönstret för att markera att vi är hemma. Stannar bilen, plockar ihopp vantar och kläder och släpper ut grabbarna, går ur bilen och vad är det första som möter en?
"PAPPA" ropar en otroligt söt liten dam som redan står på hinken ute på farstukvisten och hon ropar igen: "PAPPA EEDI NJAANJAA" (betyder pappa, Edvin, Valle)
Hon hoppar ner från hinken och ger Valter en jättekram och sen mej och sen Edvin.
Jag kan säga att det är nog det bästa med att börja jobba, att få komma hem till min älskade lilla skrutta.
(Jo, frun fick en kram också)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad det lilla i vardagen är det STORA!!!!
Kram Pilla

Anonym sa...

Så mysigt