2.1.09

Lite slemmig

Imorse kom Agnes som vanligt in till oss när hon vakade men det var nått som inte var som det brukade. En viss odör spred sig i rummet och det var inte den där vanliga som betyder blöjbyte utan en annan. Både jag och frugan försökte ignorera den men till slut gick det inte längre. Vi (eller egentligen frun, jag lossades sova) tände lampan och upptäckte en märklig sak. Något brun, beige färgat på hennes pyjamas. Frun gick upp och tittade in i hennes rum och såg då att hon måste ha kräkts på natten och sen rullat runt i det. Hon, Agnes; hade nämligen inte fått någon inhallation förra natten och nu inatt när hon fick det så måste det lossat massa slem för det var det som spyan var baserad på. In i duschen med allt och sängkläderna i tvätten så var det problemet ur vårat liv.
För övrigt så har jag idag installerat färdigt våra värmepumpar. Riktigt skönt med full värme igen efter att fram till nu haft max 18 grader då jag inte eldat i spisen. Lite isolering kvar men det tar jag senare, jag vet att det är farligt att säga så för då blir det aldrig gjort men nu gör jag ett undantag.

Inga kommentarer: