7.1.09

Habilitering

Var iväg med Agnes till habiliteringen idag för att träffa Agnes teamläkare där. Känns som om hela Örebros läkarkår känner till oss för det första hon frågar när vi kom var hur frun mår. Hon hade läst på hennes fall och visst nästan allt som hänt kändes det som.
Vi gick igenom Agnes livssituation för det är dom som sköter sjukgymnastik och logopeder och sådant övrigt som inte Agnes hjärtläkare på sjukhuset gör.
Det resulterade i en remiss hit och en remiss dit. Jag kollade även upp om dom hade någon speciell tid då hjärtebarn badade men icke, det verkar vara lönlöst att hitta något som hjärtebarn gör tillsammans häromkring, jag har slängt ut krokar överallt men inget har gett resultat.
Just när vi kom hem så fick jag ett samtal ifrån Kungsbacka. Det blir fotledstransplantation den 2 mars?!?!? Jag var helt inställd på att den skulle bli nu men jag kan väl vänta två månader till, har jag väntat i tre och ett halvt år kan jag vänta tills dess. En nackdel är att jag skulle till kittelfjäll veckan innan men nu vågar jag inte då jag inte får ha något sår på benet och skidåkning brukar vara förknippat med lite skrubbsår för min del.

Inga kommentarer: