5.11.08

Så där ja

Så, då var den operationen avklarad. För att lugna alla darrande nerver runt om i Sverige så kan jag säga med en gång att det gick bra. JAG LEVER!!!

I måndags åkte jag in till gumman efter jag packat ner lite ombyte och tandkräm. Jag var med henne när hon gjorde sin dagliga träning på sjukgymnastiken och coachade henne lite i hur ett "riktigt" träningspass ska ske. Allt under 35 kg i hantlar hoppar vi över men jag fick inte något riktigt gensvar från henne utan ett kilo får duga.
Kl 13.10 gick tåget och ca 18 var jag framme vid sjukhuset. Efter att ha bekantat mig med min rumskamrat så var det dags för hibiskrubb, eller descutan som det heter. MMM skönt.
Tisdag 06.30 var det dags igen skrubba skrubba skrubba och även jag kan se ut som en svinto.
kl 07.30 bar det av till operationen och 08.00 sövdes jag. Jag hann sväva iväg i tankarna och jag kommer ihåg att jag såg mej själv efter 20 års studier som forskande professor och hur jag hade lösningen på varför Guillian Barre drabbar vissa. Vet inte om det var en sanndröm eller om alla piller och soppan jag fick i armen påverkade mej.
10.15 vaknar till och fryser. Får en filt.
10.30 vaknar igen och upptäcker att min arm är alldeles insnurrad i sladdar och slangar och dom säger att vid tio började jag dra i allt och snurra runt så dom hade haft fullt sjå att hålla i mej. Somnar till lite igen.
12.00 kommer upp till avdelningen och får käk sen har allt faktiskt flutit på riktigt fint. Jag kom hem vid 16 tiden idag och får hoppa runt på kryckor ett par dagar och nästa del i operationen blir direkt efter nyår enligt läkaren så nu ska jag ringa gumman och säga att tills dess så måste hon vara hemma. Skönt att ha något att ställa in siktet på :)

5 kommentarer:

Englas Skafferi sa...

Välkommen hem igen!
Skönt att det har gått bra - vi har hållit tummarna för dig. Engla saknar Edvin på skolan - har skrivit "kärleksbrev" idag som hon är ivrig på att få ge. Ett litet kort med rosor på, där hon skrivit "TILL EDVIN FRÅN ENGLA" omringat av en massa röda hjärtan. Bredvid står det "JAG HAR TENGT PÅ DIG NÄR DU VAR BÅRTA" med en sexårings spretiga tryckbokstäver. Visst är det tårdrypande rart? :-)
Var rädd om dig!
/ ingrid

Mammablomman sa...

Var är bilden på den hibiscrubbade pappan??? :-P
Bra jobbat, att du lever :-) välkommen till verkligheten igen. En liten tripp till stjärnornas land kan vara ack så jobbig. Tråkigt att du inte hann få lösningen på Guillan barre :-(
Kul att allt gått bra, krya på dig :-) Fick en kommentar av frun på min blogg :-P vad glad jag blev. Jag lovar att jag ska leva ;-)

Paula sa...

haha! "trasslat in dig i alla sladdar" du blir ju som pappa:oD

skönt att del ett är över! bra att kidsen stannar här ett tag, så du får återhämta dej lite innan dom kommer och härjar på dej!

KRAMELIKRAM!

Mia sa...

Vad skönt att det gick så bra och att du redan är hemma igen!

Kämparhälsningar till frugan också!

Anonym sa...

Härligt att allt har gått så bra!!
Fick höra av en liten flicka på skolan,att de "fått en ny pojke i klassen som var sååå snäll" Edde tar verkligen tjejerna med storm, vad ska det bliva av honom månne???
All lycka till dig och de dina!!!
Kram Pilla