6.11.08

Aaaaaaaptråkigt

Jag får säga att det här har varit det tråkigaste dagen på väldigt länge. Visst har jag haft jobbiga dagar, tröttsamma dagar, slitiga och oroliga dagar men inte så här tråkiga. Gick upp imorse och eftersom barnen beslutade att stanna två dagar till i Uppsala så var det helt tyst i huset. Haltade ner på kryckorna och skulle ta något att äta. Skit tråkigt. Varför äta något kände jag. Skittråkigt med kryckor så dom kastade jag iväg och haltar runt istället. Hämta post, kolla datorn, sitta och titta på fåglarna som äter upp våra vinteräpplen, kolla datorn, prova ringa någon kompis precis som om dom skulle vara hemma en vanlig torsdags förmiddag, ringer gumman, nä hon tränar... så har dagen flytit på och vet ni vad jag tycket att det är??? APTRÅKIGT!!!

3 kommentarer:

Mammablomman sa...

Det som är positivt med att ha APTRÅKIGT är att det kommer bli roligare sen ;-)
Du kommer glädja dig mer åt barnen när du träffar dom, åt frun när hon svarar nästa gång du ringer och du får inse att allt inte är aaaaaptråkigt. Bra va? :-P

Anonym sa...

Jag kan inte direkt påstå att vi haft lika tråkigt här uppe i uppsala. Vaknade kl 1 i natt av en unge som inte mådde så bra, vaknade kl 3 av ena annan som inte ville sova, vaknade kl 5 av en som inte heller mådde bra, fick sedan sova ända till klockan 5.45 då väckarklockan ringde och det var dags att gå upp och skjutsa barn till dagis och åka till jobbet. Direkt från jobbet , hämta mediciner, plocka upp ungar hos faster Petra, köpa pizza, då ytterligare en unge visade att denne inte mådde så bra. Till slut somnade alla utom en som fortfarande är uppe... Så nog har JAG haft roligt i dag i alla fall. Har verkligen blivit sugen på att skaffa fler barn.

agnespappa sa...

Låter härligt tobbe.
Du kan väl ha kvar dom tills dom blivit lite piggare?