18.11.08

IKEA

Vi firade våran triumfdag genom att åka till ikea och jysk för att shoppa lite julpyssel som frun ville ha. Efter att ha grundat med en korv och sen lämnat grabbarna på lekstället så började vi turen. Mysigt att bara kunna gå armkrok och titta på allt pynt och "bara" ha Agnes med. Vi åkte lite rutchkana på barnavdelningen och luktade på doftljus som Agnes älskade. Agnes satt i vagnen nästan hela tiden och var på strålande humör. Hon sjöng högt och ljudligt på sitt speciella lilla vis. När vi väl kom till kassan så satt hon och sa "mmm mmm mmm" som hon gör om allt och jag stoppade nappen i hennes mun medans jag skulle betala. Då kom en kvinna och ställde sig bakom oss och började prata med Agnes. I sin hand höll hon ett gäng matskålar till något djur och Agnes började direkt "mmmm mmmm mmmm" i sitt försöka att kommunicera med damen varvid hon lite ironiskt säger: kan du inte prata?
Båda frun och jag reagerade och båda tänke surt säga tillbaka: "Nä, det kan hon inte" men jag höll tyst och istället stod jag där och irriterade mig på hennes dumma uttalande men snart så började Agnes tralla igen och jag tänkte att hur ska hon veta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämä, hur kan man bara säga nåt sånt!!!!Oförskämt! Ja, man får hålla inne de där orden man bara vill välla ut...!Bless/Hanna G

Michaela sa...

Usch vad irriterande... Damen kunde väl inget veta, men onödigt och kläcka ur sig något sånt ändå ..
Ha en fin dag!