31.3.09

kontorsnisse

Nu när man börjar komma igång och gå på foten så har jag blivit kontorsplacerad. Inte så illa att man behöver slips eller något sånt men ändå, man är ju van med att jobba med kroppen.
Igår satt jag hela dagen och såg fram emot att klockan skulle bli halv fyra för då bar det iväg till första TAKK-kurs träffen. (TAKK är "Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) Kl tre ringer frun och påminner mej om att det börjar just tre... perfekt, sen till första träffen, lika bra att dom får lära känna mej på riktigt. Kastar mej iväg och ser framför mej när jag kommer in till typ 10 föräldrapar som är jätteengagerade och så jag.
När jag kommer dit då 20 minuter försenat så hittar jag inte någon. Jag frågar mej runt och till sist hittar vi kvinnan som ska hålla i kursen och då visar det sig att jag var den enda som dykt upp!!! Gissa om snopet. Hon ställde helt sonika in dagens kurs och hoppades att till nästa gång skulle hon ha fått ihop lite fler folk... Ja hopp...

Inga kommentarer: