17.8.08

Pappas nya leksak

Kan börja med att säga att lördagsmorgonen inte blev så som jag tänkt mej. Vaknade och hörde hur regnet föll och med tanke på att jag somnat bara 2 timmar tidigare och att knappast ett rådjur skulle vara ute och strossa i regnet gjorde att jag ganska snart somnade om igen för att vakna upp 5 timmar senare.


På lördagen fick jag inviga den nyinköpa röjsågen. Vi bor på en gård och det gör att det finns en del utrymmen som bara vill växa igen och den gamla röjsågen gav upp för ett par år sedan. Visst har gräsklipparen funkat men av erfarenhet så tröttnar man på att behöva laga och byta blad på den så nu slog vi till och köpte en riktig och efterlängtad röjsåg (är det jag som är sjuk eller är det normalt att längta efter en trimmer?).

Så här såg alltså min eftermiddag ut.
Imorgon är det inskolning för stora grabben så Agnes har mest bara följt med när vi fixat och donat åt honom. Hon har lärt sig säga hamburgare och banan med tecken idag.
Vi fortsätter vänta och se om det blir bättre med hennes röst men det verkar som det inte vill bli bättre. Man märker att hon vill säga nått men kan inte och nu har hon börjat göra alla möjliga tecken för att göra sig förstådd.
Det ser onekligen sött ut när hon viftar och snurrar på händerna för att göra ett tecken som hon tror jag ska förstå istället för att hon ska försöka säga det.
En sak som hon fortfarande kör med är tummen upp, och det kör hon stenhårt med.

3 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Jag är inte rätt person att säga vad som är normalt men visst är det tur att vi har olika intressen ;)
Va kul att det går framåt med tecknen, Elliot har helt snurrat in sig på vatten. Allt som går att stoppa i munnen är vatten. Vi försöker göra "äta/mat" men han bara skrattar åt oss.

Anonym sa...

Nu blev jag lite avundsjuk...jag vill också ha en röjsåg och behöver en..kanske ibland..Hoppas allt är bra med er.

Min Skattkammare sa...

Det är väl inte så tokigt att längta efter en röjsåg....det går ju så rackarns bra med dem!
Önskar dig en fin helg!
Hälsar Kicki