24.7.08

iva


Jahopp, den här dagen gick ju inte riktigt som vi tänkt oss. nån välling på morgonen var det bara att glömma.

Däremot hade det varit full fart på natten och Agnes hjälpte sköterskorna med både att dra ut respiratorn och ett par infarter. Dessutom hade hon visat att hon skan sälla sig upp och även stå på alla fyra och sen snurra runt.

I den andan har dagen fortsatt och hon har sovit en liten stund sen plötsligt vaknat upp för att dra utt alla slangar och verkligen visa att det är hon som bestämmer. Det har varit riktigt tröttsamt kan man säga vissa stunder.

Som pappa har man också inte alltid samma åsikt som läkarna, dom vill se ett perfekt uppvaknande med allt vad det är så att ge henne nåt att dricka går ju inte för sig så länge hon har samlat på sig vätska medans jag bara säger" GE HENNE VÄLLING", hon dör ju av hunger.

Så när Agnes mamma och jag väl fick dom att förstå att hon måste få nått i sig om hon ska lungna ner sig så sa det bara slurp så var vällingen slut. Fram med en till dos välling, SLURP.

Ge henne en dubbel mängd, vad tror ni? SLURP. och all kräkning som skulle komma uteblev. Sen efter fem minuter blev hon arg igen och när jag viskade i hennes öra om hon ville ha mer välling så nickade bara hon och blev lugn. Men fick hon mer? Nu sitter jag på Huset och försöker lungna ner mej lite men strax ska dom tydligen försöka få ner henne från IVA så jag ska gå ner igen.

Jag säger som Tony Rickardsson: Ja är inte bitter, men jag är pappa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:-)
vi är på rätt nivå...jag kämpar oxå med läkarna på mitt jobb om att "GE VÄLLING NU!!!" :-P
står er bara....
Inte alla läkare har egna erfarenheter av barn men de har dock kunskap om sjukdomstillståndet...
som jag sa i mitt förra inlägg...
Ni föräldrar är de små hjältarnas hjältar! :-)

kram/hj

Anonym sa...

kära vänner!
kul att det gick bra med operationen. vi har tänkt oc bett för er och lilla Agnes. Vi har varit och badat idag också och imorgon lär det bli också. era småpojkar längtar efter er nu speciellt lalle. det funkat bra och det märks att barnen är större. de är duktiga på att ta hand om varandra. alla fyra väntade in och hjälpte lalle så att han var med.
vi hörs nu ska jag amma.
kram Ana tobias och barnen

Anonym sa...

Kara ni,
Eftersom jag har smabarn sjalv kan jag inte hjalpa att tararna branner i mina ogon nar jag laser er blogg. Tanker pa er! Kramar, Malin H

Anonym sa...

Haha! mer välling åt barnen! skönt att det är lite fart på ungen! kramen!