8.4.09

Sekkijärvi


Nu är vi tillbaka i civilisationen (om man kan kalla Gällivare för det) och det har varit helt fantastiskt i morfars stuga. Den ligger i slänten ner mot en nu is och snö beklädd sjö och det är riktigt härligt där. Den enda facilitet som finns är den öppna spisen och ett nu tillbygdt rum med en vedspis i. Barnen älskar det och jag också. När dom somnade så infanns sig ett fullständigt lugn. Fullständig tystnad... sååå underbart.
Dock blev det inget napp på fisket, jag hade önskat att få skryta över att jag fångat årets första harr för de ingifta släktingarna som envisas med att kalla mej för "sörlänningen" eller "nollåttan" fast jag försökt att förklara att jag varken är från stockholm och att jag faktiskt kan lite om livet på landet.
Ja just ja. Agnes kan nu även lägga till "skoterkörning" i sin lista på saker hon klarar av.

2 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Vad härligt det ser ut! Vi har haft regn hela dan =(

Paula sa...

å, det låter fantastiskt!