9.4.09

Glad påsk

På morgonen hade det kommit en decimeter snö... bara sådär...
Hemma är det ganska mycket och skulle kännas som värsta nederlaget mot våren men här tas det som vilken morgon som helst. Sommaren kommer ju när den kommer!
Barnen gick en tur på byn som påskagummor men efter fem hus och en godis så gav dom upp och satte sig framför teven istället.

Framåt eftermiddagen så fick jag en önskan uppfylld. Jag har tillbringat ett antal gånger här uppe i norr sedan jag träffade min fru för 13 år sedan och sedan första gången har det talats om att jag ska få prova en "riktig" skoter. Visst har man kört släktens skotrar och hyrt någon bättre nån gång men aldrig en raceskoter med lite klipp i. Med tiden har jag släppt den tanken men idag så skedde det. Svågers polare Stigge har en riktigt rolig ski doo som jag staffade ur.
JAG ÄR FAST. Nu MÅSTE jag köpa en egen skoter.
Här är de två framför den.

5 kommentarer:

Therese sa...

Visst är det roligt att rejsa!!!!!
Till sommaren efter flottfärden kanke vi kan ta ett rejs med skotern på Klarälven.JÄTTEKUL, jag lovar.
Glad Påsk
Kram Therese

Hanna sa...

Vad mycket snö!!!!
Här nere i småland har vi vår, snön är borta för länge sedan. Tar i mot lite att säga det men..det där ser ganska härligt ut med! =)
GLAD PÅSK!

Freja sa...

är allt ok med er? Det var ett tag sen som ni skrev! Man får genast lite känsla av att allt inte är ok!

Paula sa...

meh... man kan ju inte bara sluta blogga på det här viset! nu har jag ju varit inne på din blogg säkert tio gånger helt i onödan...

Paula sa...

11 gånger...