11.7.09

dubbelslag

Som varje lördagmorgon brukar börja så började även denna med att jag fick lite sovmorgon av min underbara fru och det gjorde inte saken sämre av att jag nu har fyra veckors semester framför mej. När jag låg där och försökte sova mellan de stunder då barnen antingen kom in och hoppade i sängen eller bara skrek åt varandra på sina rum så slog det mej en sak. Jag låg där och kände ingen stress. Inga ögon som ryckte, inga nedtryckande tankar och framför allt, det var väldigt länge sen jag hade dubbelslag i hjärtat.
Jag har inte reflekterat över det på länge men nu slog det mej att det försvunnit. Jag har annars kunnat legat vaken på nätterna och känt hur hjärtat antingen har slagit dubbelslag eller så stannade det helt enkelt upp nån sekund. Frun kan instämma för hon har tjatat att jag måste kolla upp det men jag har inte ids för det räcker med problem har jag känt.
Men nu verkar det lugnat ner sig, efter drygt fyra år.
Min kropp känner sig lugn!

Inga kommentarer: