21.2.09

Rock rockar

Efter att ha avklarat en kväll framför teven och då melodifestivalen i fokus så sammanfattade storebror Edvin det hela väldigt bra: "Pappa, vad konstigt att killen som sjöng rockigt inte gick vidare, för rock är ju det bästa".
Vad säger man? Har man påverkat deras musiksmak?

Agnes har för övrigt fått en ny logoped nu. I onsdags så var vi inne på habiliteringen och träffade henne och en terapeft. Jag får säga att jag ser verkligen fram emot denna våren och vad denna logoped och Agnes kommer att göra. Hon bokade upp ett helt gäng träffar redan de kommande veckorna och ville verkligen få igång ett samarbete med Agnes. Hon hade många bra ideér så vi får se hur Agnes kommer utvecklas med hennes hjälp. Det har ju varit lite si så där hitintills för det har kommit och gått flera logopeder och ingen har tagit tag i Agnes fall ordentligt.

Annars så har jag bara försökt samla energi efter allt som varit. Jag har inte orkat gått ut på bloggen de sista veckorna men nu hoppas jag att jag fått lite mer energi så ni får fortsätta följa Agnes framsteg. Tidigare i veckan när jag la alla barnen så somnade grabbarna direkt men Agnes låg och vred på sig. Jag chansade med att smyga ut när hon inte såg och hoppades att hon skulle somna själv. Då var klockan ca halv åtta. Vid tio-tiden när jag skulle gå och sova så upptäckte jag att det lös i barnens rum och där satt Agnes i Edvins säng och tittade i en bok. Hon hade alltså varit vaken i nästan tre timmar utan att göra ett ljud ifrån sig och bara suttit och tittat i en bok. Vad säger man? Jag la henne i sängen och hon somnade nästan direkt.

En sak till: om en vecka opererar jag min fotled. Skönt? jag vet inte. Äntligen? JAAAAAAAA

Inga kommentarer: